Já se spokojím se sériovkou a klidně i tříválcovou 750 (K75). Ale tyhle motory mají celkem potenciál. Je to ještě poctivej matroš, takže bych se turbíny zas tak nebál (ty zvuky na videu jsou hlavně vinou otevřeného výfuku). Běžně ten motor vydrží 300 tisíc km bez nutnosti oprav, takže jestli s turbem odejdou šály a čepy po 200 je jaksi bezpředmětný. Můj kamarád má namotanou turbínu v blbým Formanu, který má tři ložiska na klice a jezdí mu to už nějakej pátek. Do motorů BMW 1.8 a 2,7 ETA jsme dávaly taky turbo a cajk - dřív se rozpadl zbytek, než motor. Bávo z těch let to vydrží. Je jasný, že se to nesmí přeplňovat moc a je nutný zkontrolovat stav opotřebení - různí odborníci vemou motor, kterej má nejlepší léta za sebou, nacpou tam turbo, pak to samozřejmě řádně nakrmí, protože to nějak divně jede, potom to chvíli jezdí super a následně to zadřou na klice, protože všechen ten přebytek paliva tlačili přes volný kroužky do oleje, tím ho zničili a nemazalo to... Druhou písničkou je rozpadlý píst, když tam nedají pořádný, případně prasklá palice při moc velký kompresi...
Každopádně kdybych to chtěl upravovat já, dám se cestou jinou a to upgrade sání, vstřikování, zapalování a výměna řídící jednotky, viz např.:
http://www.oldracer.co.uk/bmw.html http://www.bskspeedworks.co.uk/k-parts.html Ale za rozumný peníze by to nebylo. Zas ta turbína a s tím spojené věci budou levnější.
A když už jsi nakousnul ten diesel, tak nic není nemožný - i tohle káčko umí
http://www.youtube.com/watch?v=3Z4L6cftx5o